Korduma kippuvad küsimused

Siit leiad vastused mõnedele sagedasematele küsimustele, mis arstikeskus.ee ja LEIA kasutamisega tekivad.

Arstikeskus.ee saavad kasutada ≥18-aastased isikud, kelle perearstikeskus on meie süsteemiga liitunud. Alla 18-aastased isikud saavad küll pöördumisi esitada, kuid keskusel on õigus võtta ühendust nende ametliku eestkostjaga. 

Liitunud keskused on: 

  • Tervisekeskus Sinu Arst   
  • Telliskivi Perearstikeskus

Arstikeskus.ee alustas tööd 2020. aasta septembris. Tegeleme teenuse laiendamisega ning plaanime 2021. aasta lõpuks olla saadaval üle 20 perearstikeskuse patsientidele üle Eesti.

Kui soovid, et sinu perearstikeskus meie teenusega liituks, siis anna meile oma keskuse nimi teada: info@healthcodeai.com. Siis saame sinu sooviga arvestada.

Iga keskus otsustab, mis järjekorras pöördumistele vastata. Tüüpiliselt tegeletakse esmajärjekorras raskete haigestumistega ning haiguslehtede/hoolduslehtede avamisega. Sellisele kiireloomulisele pöördumisele saad suure tõenäosusega vastuse sama päeva jooksul. Võrdlusena, kui soovid näiteks tervisekontrollile või vaktsiinile registreerida, võib vastus võtta kauem, 1-3 tööpäeva. Pane tähele, et perearstikeskused on avatud ainult tööpäeviti, seega nädalavahetusel või reede õhtul esitatud pöördumistele on kõige varem võimalik vastus saada alles esmaspäeval.

Väljaspool tööaega on võimalik oma pöördumine edastada, kuid sellele vastatakse tööajal. Haiguslehte ei saa reeglina tagasiulatuvalt avada, välja arvatud juhul, kui oled pöördunud mõnda teise raviasutusse ja see on fikseeritud Digiloos.

Kui peale pöördumise edastamist ilmus sulle teade, et pöördumine on edastatud, siis see tähendab, et su pöördumine on jõudnud arstikeskus.ee serverisse, kust see kuvatakse koheselt sinu arstikeskuse vaatesse. 

Arstikeskus tegeleb pöördumistega järjekorras ning arvestades pöördumiste kriitilisust. Kui keskus hindab, et sinu probleemiga on kiire, siis proovitakse vastata esmajärjekorras. Kui tegemist on tõendite, dokumentide, retseptipikendustega, siis ametlikult on aega nendele vastamiseks kuni 3 tööpäeva. Kõik keskused annavad oma parima, et lahendada kõik küsimused võimalikult lühikese aja jooksul. 

  1. Kui sa tunned, et sul on väga tõsine terviserike ja sinuga ei ole paari tunni jooksul pärast pöördumise esitamist ühendust võetud, siis võta ise aktiivselt telefoni teel oma keskusega ühendust või pöördu EMOsse.
  2. Kui su tervis halveneb oluliselt pärast pöördumise esitamist, võta telefoni teel keskusega ühendust.
  3. Iga tehnoloogia puhul võib esineda tõrkeid, ning tõrkeid võib esineda ka internetiühenduses. Seega, kui sa ei ole mõistliku aja jooksul (loe ka “Kui kiiresti saan perearstikeskusest vastuse”) saanud tagasisidet, siis võta keskusega uuesti ühendust. 

Haigusjuhu edastamiseks peab olema vähemalt 1 sümptom sisestatud. Kui hakkad sümptomit kirjutama, siis vali õige sümptom tekkivast nimekirjast sellele klikkides.

Kui oled vähemalt ühe sümptomi sisestanud ja mõnda muud sümptomit ei leia, siis saad lisada selle kommentaari kasti vabas tekstis.

Kui mitte ühtegi sinul esinevat sümptomit loendisse ei teki, siis saad arstikeskusesse teate edastada läbi “Muud pöördumised” valiku vabateksti formaadis.

  • Arstikeskus.ee on keskne portaal, kus erinevate perearstikeskuste patsiendid saavad siseneda LEIA süsteemi, et edastada oma tervisega seotud probleeme.
  • LEIA on tehisintellektil põhinev tarkvarasüsteem, mis on loodud jäljendama arsti mõtlemist ja küsitlemisstiili. LEIA küsib sinu käest küsimusi, et saada võimalikult detailne arusaam sinu terviseprobleemist, ning edastab selle seejärel struktureeritud kujul sinu perearstikeskusele.

Võta ühendust oma perearstikeskusega!

Pöördumisel läbi arstikeskus.ee portaali saab sinu perearsti meeskond ülevaate su tervisega seonduvatest probleemidest ja selle alusel valmistab perearst koos õdedega ette plaani sinu parimaks abistamiseks.

Ühendust saab nende keskustega, kes on arstikeskus.ee süsteemiga liitunud.
Edasta terviseprobleem